söndag 27 oktober 2013

Löpläger i fjällen

Jag och maken (och två kollegor till mig) åkte på löpläger i fjällen i slutet av september.
En helt underbar upplevelse!


Jag är en upplevelselöpare jag! 
Vill springa där jag samtidigt befinner mig i en vacker miljö. Jag är inte kräsen utan kan tänka mig både skog, åkrar, hav, sjö och fjäll...

En mycket smidig sak i fjällen är att man inte behöver ha med vatten på sina turer, bara stanna vid en fjällbäck och dricka världens godaste vatten! Mäktig känsla.


Hur som helst, bilder säger mer än tusen ord och ändå ger bilderna inte platsen rättvisa på långa vägar. Jag älskar fjällen! Och nu vet jag att det inte bara gäller vita fjälltoppar utan även höstigt gulbruna fjäll.

Måste ju också tillägga att det var hård fysisk träning vi sysslade med, även om det också var som en långhelg av meditation för min del :-)

Dag 1
Toppbestigning av en av fjälltopparna
Intervallpass på en myr (iskallt vatten i skorna och ändå otroligt roligt)
Funktionellt styrketräningspass utomhus
Föreläsning om utrustning vid fjäll-turer

Dag 2
Heldagstur på fjället, sprang en del av Axa Fjällmaraton-leden (jag var ute och sprang/joggade/gick i totalt 4 timmar).
Föreläsning av fantastiska Christine Hägglund! (trebarnsmamma som sprungit hela svenska fjällkedjan själv!)

Jag uppe på ett fjäll, kommit 8 km på Axa Fjällmaratons led

 
Dag 3
Morgonpass
Intervaller i slalombacke
Hemresa
(Eftersom jag hade ledsna knän hoppade jag över dag 3's schema och tog en lugn mil-tur i en soligt fjällmiljö för att riktigt få ta in allt jag kunde av naturen och lugnet)

Mellan passen fick vi fantastiskt god mat som serverades i en matsal med utsikt mot fjälltopparna! Middagarna var utsökta 3-rättersmåltider. Frukostbufféerna saknade ingenting!

Resan kom precis då jag behövde den som allra mest.
Tanka syre, vacker natur, stillhet, kraft!

2 kommentarer:

  1. Tufft!!! Duktigt!
    Vackra bilder!
    /AM

    SvaraRadera
  2. Låter skitkul! Men trist med knäna:( Övergående? kramar!

    SvaraRadera